torsdag 10 januari 2013

Sessa för en dag

Nu ska jag berätta historien om varför jag har en bild på mej själv med ett finemangfint prinsessdiadem på min FB

Det var nämligen så att Adrian Christer Griffin fick för sej att han skulle döpas på MIN födelsedag!!!

Lite sådär småkulig som jag är så sa jag att jag tyvärr inte kunde komma och ingen annan i vår familj heller för vi skulle ju fira mej istället. Det var ju naturligtvis bara skoj för vem bryr sej om att fira att man fyller 10+17+24

Allt var lugnt, dopet gick som det skulle, bubblisen pep när han skulle, dvs när huvudet blev lägre än övriga kroppen och vattnet blev duttat i håret, maten räckte men kanske det hade blivit lite tajt om inte sju sjuka sjömän hade lämnat återbud samma dag.......

Nåväl, jag sitter där i godan ro och njuter av att allt bara rullat på och DÅ hör jag NÅGON som ska hålla tal, fint tänkte jag, men det var ju inte till den lille gossen utan det var ett fölsedagskalajstal till mej!!!!

OCH

JAG FICK PAKET!!!!

Ett prinsessdiadem à la Silvia och en pruttkudde!!!!

Prinsessdiademet åkte på direkt, kamerorna blixtrade och jag fick riktig Silviafeeling!!!

Pruttkudden blev inte testad då utan den fick vänta tills vi kom hem

Till sist sjöng alla för mej så det var en kanonkombo med dop/fölsedag och en annan bra sak är att ingen glömmer Adrians dopdag för helt ärligt, hur många kommer ihåg sina barns dopdagar och filosoferar och tänder dopljus????

 

1 kommentar: