torsdag 9 maj 2013

Låt det vara

I en värld har vi lärt oss att både glada och galna saker händer men även att det händer saker som strimlar hjärtan hos de som drabbas

Jag önskar ibland att det fanns en röd djävul som poppade upp när vissa händelser blir en verklighet som är totalt ofattbar

Den röda djävulen skulle ha funktionen "låt detta vara de drabbades händelse låt inte andra twittra, fejsbooka, dela, hata, tycka och vara domare, ta inga bilder, skriv inget på första sidan, utan låt det bara vara...."

För vi behöver inte döma någon som glömt sitt barn i bilen, vi behöver inte försvara hans handling, vi behöver inte låtsas att vi förstår eller inte förstår, hans hjärta är strimlat i så många bitar ändå....och det är han som kommer att få leva med detta resten av sitt liv, det är inte vi......för vi glömmer det när nästa händelse som borde vara "röddjävulsmärkt" händer och vi återigen ska diskutera och döma och tycka

Och ja mitt blogginlägg delar jag på fejjan och visst har oxå jag en åsikt om det ofattbara som hände den lille gossen i bilen men jag hade faktiskt önskat att den röde djävulen poppat upp och låtit händelsen stanna hos de som nu måste fejsa en verklighet som aldrig borde få finnas för någon

Det var bara det.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar