söndag 30 oktober 2011

Service eller e jag gammal nu....

Antingen börjar jag bli gammal och traggig eller så har jag för mycket fritid men i torsdags så blev jag så irriterad på en offentlig verksamhet (OBS det var inte min egen kommun).

Jag kommer dit 11,45 och går till det som heter medborgarkontor och vill ha en vanlig blankett. Killen bakom disken ser ut som ett levande ? och jag upplyser honom om att blanketten finns på hemsidan. Han hittar blanketten men kan inte skriva ut den.....försöker på en annan dator men det går inte. Jag föreslår att han ringer någon som kanske har en sådan blankett...men alla är på lunch......då går han in i fikarummet och hämtar sin chef eller vad det nu var och hon kommer tuggandes på sin lunch, loggar in och skriver ut blanketterna....under tiden för hon en diskussion med en annan kvinna om tider, intervjuer osv.....och jag väntar och väntar och väntar och så får jag äntligen mina blanketter i ett jättefint kuvert och kan gå därifrån......
i min värld är service nåt annat men det är ju i min värld.

Senare samma dag kommer jag in i en stor mataffär och frågar efter kinesisk soja och killen svarar: den finns där borta vid tacogrejerna, vill du att jag ska följa med och visa? Så var det med god och dålig service en vanlig torsdag i en helt vanlig kommun
(ja det kan ha varit så att killen i mataffären tyckte att jag verkade helt lost och bara ville att jag skulle försvinna...)



Äh nu ska jag sluta vara en gnällkäring och njuta av mina nyinköpta tomtevänner
Vem vet i morgon är det kanske en "snartedetomtedag"...nä förrester i morgon är det ju
"Lenaharsemesterdag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar