fredag 16 november 2012

Ilskebyttan

När jag var liten så läste jag precis lika mycket böcker som jag gör nu, fast kanske inte svenska deckare där dom mördar folk på de mest brutala sätt, stoppar dem i en påse och gömmer dem i skogen utan lite mer barnsagor med troll och liknande.....

En bok jag kommer ihåg var Ilskebyttan och andra sagor om små flickor, ja kommer ihåg och kommer ihåg men jag vet att jag älskade boken även om jag inte sådär upp och ner kan berätta vad den handlade om

Dock kan jag helt säkert berätta att känslan jag hade när jag körde hem idag var en klar Ilskebytteilsk känsla som helt klart ska botas med ett eller två eller tre glas rött och en go middag och lite godis till efterrätt, sen blir det icke ett enda knop till denna kväll, möjligen lite tradig X-factor eller nåt annat sövande TV-program..

Hittade ingen bild på Ilskebyttan men om någon vill ge mej en present nångång så önskar jag mej den boken, det blev lite tradia matbilder istället

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar