måndag 1 juli 2013

Diggiloo i Landskrona

Jag är ju då en av universums största hemmatrynare

och det innebär ju att när det är kalajsfester, hittepåkalajs, ickehittepåkalajs, konserter, och allt annat liknande så säger jag ja men tänker "nä, jag vill/pallar inte" och hoppas naturligtvis att allt blir inställt......och så var det ju naturligtvis även med Diggiloo

Lillisen som absolut inte är nån hemmatrynare (och det är ju tur när man inte har nåt riktigt hem) gav oss biljetter till Diggiloo i våras. Hon skulle vara funktionär och då var "lönen" två biljetter. Jaaa sa jag då för det var ju en hel evighet tills den 30 juni då konserten skulle äga rum.

I torsdags ringde hon och frågade om de nu var säkert att vi skulle med OCH då började ju denna kvinna tveka och trula igång om att detta var kanske inte vår grej och det var kanske nån annan som ville och jag hade inte pratat med kärleken och bla bla bla bla

Nåväl jag ringde kärleken som sa att jag fick bestämma OCH HUR LÄTT ÄR DET DÅ!!!

Beslutångesten infann sej och jag fick tid att tänka i två minuter och sen sa jag ja men menade nog nej......

Nåväl, söndagen 30 juni infann sej igår och det fullkomligt öste ner och då gick ju negativa Lena igång direkt, och inte var det mycket positivt som kom ur den stämman......det regnade, hade vi paraply, hur skulle vi göra med mat, hade vi stolar bla bla bla bla....

Men vi kom iväg, med paraply, utan stolar och utan mat och utan någon jätteentusiasm

MEN SÅ FEL JAG HADE I ALLTING!!!

Solen sken i Landskrona, smocksmock med folk överallt (men vi fick parkering), vi fick sittplatser (med Diggiloofilt!!) trots att vi egentligen skulle ha gräsplats och mat fanns att köpa

OCH

showen var FANTASTISK, alla är ju inte mina favoriter men vilka röster de har och tillsammans blev det bara så bra!!

OCH

jag har ju typ aldrig gillat Charlotte Perelli men den stämman hon har är ju icke fel och då är hon gravid i nionde månaden, hur fasiken lyckas hon??? En annan var ju halvdö i sjätte månaden bara man sjöng Imse Vimse Spindel!!!! Får nog omtänka lite när det gäller henne...

och så var det ju han med trumpeten.......alltså det var så vackert så jag var tvungen att sitta och tänka på apelsinmarmelad för att inte få nåt big gråtanfall...(jag brukar nämligen tänka på apelsinmarmelad när jag ska försöka att inte gråta och det funkar sådär, funderar på att ändra tänket men har inte hunnit än....)

Och så var det lite bilder

Hyfsade platser men Clabbe..........

En underbar kväll blev det

 
E-typen får en egen bild för han glömde jag på de andra...

Och så kvällens huvudperson som "sparka" oss i häcken så att vi kom utanför Luddeskogen !!!

Det här vill vi göra om!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar