söndag 7 juli 2013

Semester del ett

Samtidigt med det fina vädrets ankomst så är min semester del ett slut

I tolv dagar har jag varit LEDIG, utan jobbemobil och utan jobbedator och det har ju fungerat hur bra som helst, för er som missat mitt liv så har jag ju kontrollbehov gånger fyrtifem och tror att hela kommunen får slå igen om jag inte är där men så är det ju icke.....

Vad har jag då gjort under dessa dagar???

Jag har passat ett stycken bubblis i tre av dem då hans föräldrar av någon anledning bytt ut sin tvåa på andra våningen mot ett hus och tyckte att flytten dit var lättare utan en "jag är överalltsamtidigtbubblis" på nio månader. Det gick hur bra som helst och var sååå mysigt när han vaknade helt förvirrad halvtre på natten och fick välling, ny blöja och sova vidare i vår säng...(Doris tyckte inte att det var lika mysigt för hon fick ju inte sova i vår säng..)

Vidare har jag varit på konsert, varit hos frissan, fikat hos systern min, asat runt på Hörby marknad, hämtat en lyckoluva mitt i natten efter marknadsjippo på hotellet (flashback...när vi tävla om vem som drack mest cider innan vi gick dit, jag vann endast kategorin "jag måste kräkas innan jag går in...i hotellets rabatt..OMG!!!) jag har även städat lite när jag tyckt det var kul och latat mej i massor och så har jag fyndat 55 delar servis med orange/svarta rådjur + fem glas + en bok

Bubblis i Luddeskogen

Liten bubblisfot tidigt tidigt på morgonen

En underbar konsert i Landskrona

Fika hos systern min

Fula mössor på Hörby marknad

Trött bubblis på Hörby marknad

Pigg bubblis med sin mamma på Hörby marknad

En grön sten som lyser i mitt skafferi, inte annars....

Mina fina fyndgrejer från Billinge auktionsnånting...

Och i morgon är det dags att börja nedräkningen till semester del två......15 arbetsdagar eller 19 vanliga dagar.....men visst brukar tiden gå sketasnabbt nuförtiden.....

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar