torsdag 25 juli 2013

Lite gott att äta

Igår kom min storasyster och hennes sammanboende på ett litet Luddeskogsbesök och naturligtvis vill man ju då bjuda på något som funkar efter en hel dags strulande och trulande på jobbet och då hittade jag detta makalösa recept på en megagod smörgåstårta med hönökakor

Håll tillgodo och pröva!!

6 hönökakor i halvmåneform

Blanda sen 4 dl crème fraîche med 1 dl majonnäs, 1,5 msk chilisås, 2 burkar tonfisk, 1 hackad rödlök och lite salt o peppar

Lägg ut två hönökakor, tjoffa på hälften av blandningen, två hönökakor till, resten av blandningen, två hönökakor till, på med lite gladpack o in i kylen så länge du har tid att vänta (min stod där ett dygn)

Ut med tårtan, bred på crème fraîche och garnera som du vill o känner för. Jag tog skivad gurka ytterst sen hackat ägg över hela tårtan, räkor, kräftstjärtar, citron, dill och röd kaviar

En sån tårta räcker till ca sex personer eller fler om man inte tycker den är så god som vi!!

Och sen så måste jag ju bara berätta att till tårtan drack vi ett vin som jag BESTÄLLT på Systemet och det förvånar säkert en hel del....

ERNST KIRCHSTEIGERS VITA

och jag måste tyvärr meddela att det var jättegott.....(tur han inte visar fejset på flaskan...)

(Ja jag köpte en flaska rött också.....)

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar