söndag 13 november 2011

Farans dag

Idag är det fars dag och det är väl kul för de som är farer. Innebörden av Fars och Mors dag kan väl diskuteras, själv tycker jag det kvittar, jag är ju mor 365 dagar om året och alla dagar är väl mina på sätt och vis så jag tycker det är ganska onödigt....men jag är inte så petig så

GLAD FARS DAG ALLA FARER UTE I DEN STORA VÄRLDEN!!!!


Hos oss har hela helgen varit fars dag. I går hittade vi en ny maskinaffär lång ute på vischan, typ där fåglarna vänder....Per´s maskinbod i Eggelstad och utan att skryta så har jag nästan lärt mej skillnaden på en snöslunga och en jordfräs....det som dock impade mest på mej var deras fina toalett som var alldeles gratis att använda


och så hade de såhär fina block som oxå var gratis


så nu vet jag var jag ska köpa alla kommande maskiner om jag skulle behöva
(kaffe och kaka hade de oxå)

och vad är då en fars dag utan ett maskin inköp....nä just det, ingenting
så dagens farsdagsinköp blev



dock inte inköpt i Eggelstad utan på "Blocket"
(för alla oss som inte ser vad det är så är det en jordfräs)

ja lycka är olika för oss alla och tur är väl det,
vem vet i morgon är det kanske min lyckodag

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar