fredag 18 november 2011

Mitt jobb

Idag tänkte jag blogga lite om mitt jobb
det kan ju vara kul att veta för er tre läsare som inte vet hur jag har det på mitt jobb

 Först ska jag visa var jag jobbar

Hörby kommunhus

detta är alltså vårt nya kommunhus


här är mitt kontor, litet och omysigt än så länge för jag har inte pimpat till det än med blommor och tavlor men det kommer (om ni kollar noga så ser ni att jag kollar på min egen blogg på datorn.....men detta togs 06,24 och jag börjar inte förrän 06,30)


detta är vår lyxutrustade tillvaro, en kaffemaskin
 och en vattensak med både vanligt och kolsyrat vatten
I JUST LOVE IT
och på grund av dessa ska jag inte vara ledig i mellandagarna!!


men nu är ju inte allt sådär lyxigt och kuligt
toaletthållaren ovan är ju bara helt fel konstruerad
innan vi kom på tricket att liksom trycka upp en rulle i hålet på sidan
så var det inte många centimeter man kunde dra ut
tur att det inte finns någon internkamera på toa.....


här har vi en övergiven plätt som jag tyckte att vi kunde ha lite massagestolar
ett spabad, en bar, en jukebox eller nåt annat sköj på
men ibland får jag ge mej, vi ska helt enkelt ha ett konferensbord här
  

eftersom vi har så öppet till våra kontor och de är ju även ganska små så har vi så kallade "tysta rum",
 nu är det ju inte meningen att man ska sitta där och vara tyst utan man ska kunna sitta och prata lite avskilt eller så kan man gömma sej där när det är dags att bestämma nåt tradit ;-)

 och så har vi då vårt fina kopieringsrum där vi har en alldeles ny kopiator som lever sitt helt egna liv när jag ska skriva ut
eller så är det så att jag inte fattar hur den tänker

I don´t know :-)

Tjingeling, det var lite om min vardag, i morgon är det en annan dag
en fönsterputsardag!!!
eller en
"jagskiteríattputsafönsterdag"
vem vet??

1 kommentar: