söndag 25 december 2011

Efterjulaftonsdagen


Jaha nu är det alltså över......

Födelsedag, chockelatomteadventskalender, lillejulstress och julafton.....alltihop har varit fantastiskt kul men visst känns det att man är "over the hill" eller så är det bara inbillning....

Igår var det alltså JULAFTON och alla barnen var här i olika omgångar,
 Kalle Anka såg vi,
 tomten kom,
ingen blev sur när vi spela julklappsspel,
 mat och dryck räckte och blev över,
            men..........

VI HADE INGEN SKINKA..

eller rättare sagt vi hade en skinka men sen hade vi ingen för då hade jag hottat ut den i soptunnan av ren ilska.....
NÅGON ( dvs Jag) hade missat att julskinkan jag köpt inte var färdig....
så jag griljerade en oklar skinka som var helt oätlig när det var dags.......
.men som Andreas snällt menade" i brist på skinka går det bra med senap på vitlökskorv"........
det blev ingen senapssill heller för den burken var full med nån svart sörja när jag öppnade den så den fick göra sällskap med skinkan .....

sen var det ju det här med julklapparna.......
vi hade kommit på att vi inte skulle ge barnen julklappar mer än de som var utan kille/tjej för annars fick kanske inget paket att öppna.......
men dan före dan före dan så kom jag på att jag mådde riktigt dåligt av att inte ge julklappar till barnen....
så....
kärleken sa till slut "köp varsin julklapp till dem om du mår bättre av det" så det gjorde jag och nu är det barnen som mår dåligt för att de inte köpte nåt till oss
....... men det går nog över rätt fort :-)

Idag är vi trötta och gör bara det vi måste OCH så firar vi vår femåriga förlovningsdag genom att titta på en Huss-film och äta chokela :-)

och i morgon är det en annan dag - annandagjul



1 kommentar:

  1. Vi firade vår dag dagen innan...
    Dock inte 5 år - men 2!!

    Grattis på er!
    (I efterskott)

    SvaraRadera