fredag 30 december 2011

En vecka sen kalajsdagen

Finaste hjärtat av finaste MY

Nu har jag varit 50 år i en hel vecka och det funkar ganska bra, bara jag slipper skriva eller säga det högt ( fick lite ångest nu .......)
För er som inte vet så var det en helt makalöst trevlig dag, det var verkligen kalajs från början till slut.

Dagen började med paket och kaffe på sängen av kärleken och Doris, i paketet låg det halsbandet som jag önskade mej så mycket (undras hur han visste det !?!?!?!).
Doris snåljåp hade ju inte fixat nån present men hon fattar ju inte så mycket så hon är förlåten....eller rättare sagt " paybacktime i mars hunnaskrälle"

Halsbandet från kärleken
Som den trogna arbetstagaren jag är så renulta jag till jobbet som vanligt i tidig morgontimma och allt var som vanligt tills jag kom in på mitt något pimpade kontor
......så fint....
varför har vi det inte alltid så, det hade liksom blivit lite kuligare då.....


Klockan nio ringde de från receptionen att jag hade besök....
och det var ju Erika som kom som dagensbästablomsterbud, kolla vilken bukett.....
och gissa från vem??
Har alltid velat ha blommor på jobbet och äntligen blev det så...
och de är lika fina såhär en vecka efter


Sen blev det fika med smörgåstårta och ännu fler blommor och presentkort som har omsatts i "Lenavillhasmycke" ,
 det finaste var dock korridorskamraternas egenkomponerade broderi med tillhörande garn, då blev det nästan lite för mycket känslor ........




 
Soldier to a soldier armband
Primavera
Pandoraberlock

        
Finaste broderiet
Dagen fortsatte med mejl, fejainlägg, sms, svalabesök, grattisar och hipp som happ var det dags att renulta hem.

Svalan Anita kom med blomma
 Väl hemma kom min syster och hennes man och tre av deras barnbarn och gratta med ett jättefint hjärta, en get och en nåtannatdjur,holians fint var det i alla fall.


 I postlådan låg det ett kuligt kalajsfölsekort från storasis och storasisbarn

Kort med ett dagspa på Ronneby brunn
Och så var det till slut den där överraskningen som jag var lite lite orolig för men med gummistövlar i en påse och finklädd för övrigt följde jag snällt med kärleken och hamnade på Torggatan nio för en underbar middag med barnen och ännu mer presenter, onepiece, blommor, vin, lotter, överraskning ( nu blev det lite jobbigt igen...) och en Getthenfigur



och som tack till alla hade jag en minienmansshow på restaurangen i min nya favvis :-)


Och gummistövlarna??
 Äh det var ju bara en fint som jag genomskådade direkt :-)


Tusen tack för en underbar fölseda <3

men hoppsan, jag glömde ju min bästaste Ediths present (Förlåt Edith i Vietnam)


  Tjingeling i morgon är det en annan dag...NYÅRSAFTON!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar