torsdag 1 december 2011

Första december

I dag är det första december.... och snart är det jul. För att hålla modet uppe på alla mina två bloggläsare så ska jag blogga en adventsdikt varje dag. Det är en snällare variant av den där hemska dikten om tomtar som klyvs och mosas och eldas och stympas och jag vet inte allt (men den e rätt fräck....)

Här är i alla fall första dikten och har ni tur kommer det en varje dag ända fram till jul

24 små tomtar satt på en vind
glada och pigga med rosor på kind
En liten tomte nynna en melodifestivalsång
åkte då ut från vinden med buller och bång

och så var de bara tjugetre........

3 kommentarer:

  1. Ja nu är det 3 som läser din blogg, jag tycker du är "skit" häftig med dina dikter.Jag kommer följa dem dagligen. / Annika -:)

    SvaraRadera
  2. Shit va kul, tre läsare.... weeei

    SvaraRadera
  3. Tack Lena! Att läsa din kalender har gjort min dag. Det var skitkul, tur att ingen hörde mig när jag låg i soffan och asgarvade. Den påminner mig om Alla barnen historierna. Inte visste jag att du hade samma sjuka humor som jag.

    SvaraRadera