tisdag 5 juni 2012

Telefonförsäljare

Det är inte ofta som jag är aggressiv men när det gäller telefonförsäljning så kan det faktiskt hända

Vi lever på 2000 talet med all möjlig teknik och internet och tjosan hejsan och om jag då vill ha ett mobilabonnemang, elavtal eller samla på idrottsböcker så kan jag väl för sjutton ta reda på var de finns och beställa vad jag vill ha!!!

Hade en diskussion med en VD på ett förlag som säljer böcker via telefonförsäljning och han menade att om man som jag vill förbjuder all försäljning via telefon så stannar Sverige....låt då Sverige stanna för alla de som blir pålurade dessa exklusiva bibliofilupplagor blir kanske lite gladare för att de får pengar över till annat

Detta hatblogginlägg inkluderar även de som säljer LUX dammsugare för 35 000 via dörrknackning och som fullkomligt övertar ens liv tills att man helt uttröttad skriver på i förhoppning att de ska dra där ifrån. Vem fasen behöver en dammsugare för 35 000? Finns det inget sunt förnuft hos denna yrkesgrupp överhuvudtaget??? Såg ett program om dessa dammsugeförsäljaridioter för många år sen där en till och med hade sålt till ett par som inte ens hade el!! Jippii, månadens bästa säljare!!

Nä låt Sverige stanna och utrota allt vad telefon och hemförsäljning heter, jag vet många som blir glada och de andra kan säkert köpa sina böcker, dammsugare, mobilabonnemang, dagstidningar, strumpor och kallingar nån annanstans


 

3 kommentarer:

  1. heeej lena,
    jag tycker exakt samma som du - telesäljning skulle förbjudas! i tyskland är det redan så, bra sak. i alla fall svarar jag inte om nåt okänt nummer ringer, jag söka numret på webben, t. ex. på http://www.tellows.se/ och se vad det är. låt dig inte stressas!

    SvaraRadera
  2. Gå in och reg. dig på http://www.nix.nu/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är lurandet redan gjort så det hjälper inte med NIX:-(

      Radera