lördag 11 februari 2012

Förråden

Hade det  funnits nån tävling om vem som har flest förråd så tror jag att vi hade platsat i den tävlingen

Nu har vi i alla fall bestämt oss för att minimera antalet och idag var det dags att tömma ett



Det ser inte mycket ut men detta blev resultatet när vi fått ut det på släpet

  ( OBS, detta är inte allt, en del är inne i bilen och nåt fick vi ta runda nummer två)



 duktiga oavlönade medarbetare hade vi oxå


Och vad fanns det  i förrådet?
Jo en salig blandning av elektronik anno dazumal, babykläder, dockvagnar, böcker, hockeyklubbor, dockspis, bokhyllor, en byrå, gunghäst, dockteater, en halvdöd Plumse, en massa gamla pärmar med räkningar, negativ och gamla kort, broderier som aldrig har blivit sydda och aldrig kommer att bli, Emils oihopsydda stickade tröja som han skulle fått när han föddes 2003, sju miljoner påslakan (Doris :-)), gardintyg, böcker igen, filtar, LP-skivor, en dator, kopparsaker, potatisskalare, resväska, stolar, en sunkig säng med madrass, två lampor och trettisju saker till

Varför sparar man på så mycket???

Efter frukost på Boijertz blev det hemfärd och sen blev det en liten tur till tippen.......

Det mesta packade vi bara in i våra nya förråd men en del var jag bara tvungen att kika på och dona bland
Doris fick jättemånga nya fina påslakan att ligga och snutta på och lådan med babykläder var jag ju bara tvungen att rota i
Där gick nån timme med minne av små snoriga underbara ungar klädda i små fina kläder
Ja halleda......
 
Och en sak är säker
Om jag någongång får barnbarn så ska de genomgå en invigningsrit till det verkliga livet
För har man en gång haft på sej "grisatröjan" så blir man lite speciellt rustad för både mot och medgångar .......och eftersom mina barn är det så förstår ni ju att tröjan har varit på...

Tjingeling i morgon är det åter en ny annan dag, en "Lenamåstepluggadag"

PS, ett av mina barn har tydligen bara en fot och det har jag aldrig märkt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar