tisdag 28 februari 2012

Hur mås det?

I fredags hade jag en tid på Brahehälsan
För en gångs skull var jag i god tid och segla in i Löberöd lugnt och stilla med tjugo minuter tillgodo
Traskade in och satte mej och fattade inte förrän efter åtta minuter att jag nog skulle anmäla mej nånstans och det skulle jag ju

Tanten i luckan såg lite bekymrat på mej och sa
" Du ska inte vara här, du ska vara i Eslöv "
Men tack för det, det hade ju varit kanon att få veta det innan man ska vara på plats ..........

Tanten ringde i alla fall till Eslöv och frågade hur jag skulle göra och det skulle gå bra att jag kom lite senare
In i bilen plattan i mattan och 14 minuter senare var jag på rätt
Brahehälsa

Stressen var ganska hög och irriterad var jag ovanpå det
Två minuter efter att jag anmält mej och betalt så tvärångrade jag mej, jag tänkte att jag struntar i detta nu......
Tillbaka till luckan för att boka om tiden
men då såg lucktanten att denna kvinna behöver nog lite stöd så hon tog reda på att jag skulle faktiskt få komma in till doktorn om jag bara kunde vänta fem minuter

Ok då....

Efter sju minuter kommer doktorn och jag tänkte
" oh no, vilken fesen mesen typ"
Men där hade jag för en gång skull fel
Han lyssnade faktiskt och förstod att jag hade alla diagnoserna klara redan.......hjärntumör, lungcancer, högt blodtryck, thyroideaproblem, depression, hjärtinfarkt, nackont, muskeltjoffsemojs och kronisk trötthet och nån blodsjukdom
Jag tror det var allt

Ni förstår ju att jag verkligen var i behov av en läkare

Min nyfunne vän, doktor Marcus ringde idag och sa att alla mina blodprover var bra och att jag inte hade några tecken på nån allvarlig sjukdom

Det enda som stämde var att jag hade lite högt blodtryck men det kunde ju ha ett samband med den något stressande situationen i fredags
Men vi skulle fortsätta ha kontakt och kolla upp det igen

Och så skulle jag vila i fem veckor från all städning, matlagning, diskning, tvättning, strykning och inköp.........





2 kommentarer:

  1. 5 veckors frihet från...tjoflöjt! ;o)
    Men så skönt att du inte hade alla dom där hemska sjukdomarna. Inte ens en endaste liten kräksjuka...

    SvaraRadera
  2. Ett tips i all välmening...som jag tänkt femhundrafyrtioåtta gånger nu...
    Ta bort den där förb... verifieringen!!
    Och du får förmodligen fler kommentarer, för det gör det så jädra omständigt så fort man vill lämna en liten kommentar... ;o)
    Ska skicka samma hälsning till vår vän, Anita, tror jag...
    Kram å häj!!

    SvaraRadera