lördag 4 februari 2012

Tradesakerna här i livet

 Ni vet de där tradesakerna som man måste göra emellanåt

Typ

Rengöra spisen OCH ugnen OCH fläkten

Frosta av frysen

Städa köksskåpen

Städa byrålådorna med allt skit i

Städa garderoben

Rengöra äckellådan i torktrumlaren

Osv osv osv osv

Det är ju så tradit .........

Min syster och jag kom på en gång att man skulle göra en tradesak i veckan, så var allting gjort om x antal veckor och då fick man väl börja om igen....jag vet inte om jag ska testa det igen.....den gången höll det nog i en eller vå veckor sen hittade jag nog på nån egen regel, typ " gör man en tradesak på en lördag som är den första i månaden jämnt år så slipper man göra fler det året" 

Äh vi kör på och testar och ser hur länge det varar.....jag börjar i morgon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar