tisdag 14 februari 2012

Some die Young

För snart  två vckor sen så blev en ung kvinna 
en ängel

Hon var bara tre dagar äldre än min egen mellis
Mening?? Nej inte det minsta

Jag tror inte på 
Quem di diligunt adolescens moritur
att de gudarna älskar dör unga
Vi älskar ju de ännu mer än vad någon Gud någonsin kan göra

Gudarna kan väl älska varandra istället
och låta de unga vara ....

Nä, jag tror istället att den dagen vi föds
den dagen bestäms det oxå hur länge vi ska rumla runt bland våra nära och kära

Typ ett chip som 
ingen kan se.....
ingen kan ändra.....
ingen vet var det finns....
Det bara är där
alla har det 
och det är det som bestämmer när det är dags

Så alla gånger någon
nästan frontar med en mötande bil.....
nästan blir påkörd....
nästan dör av en infektion.....
nästan skadar sej till döds............
nästan blir ihjälslagen......

Det var inte någons tur den gången
utan det var bara en liten vink 
om att tagga ner litegrann

 Detta var kanske inte nåt 
allahjärtansdagskulinlägg 
men 
ibland har ju även jag en lite djupare sida


Take Care Everybody out there in The big world
Lek i snön
Pussa en tramserottis
Låtsas du sjunger i Idol
Dröm en dröm
Läs en Bamsetidning
Käka lakritskolor till frukost
Skit i att städa
Älska de du vill och låt nån annan älska de andra
Slösa inte med din energi när det är kört
Få rosor av din kärlek och säg 
"tack, jag älskar dej, vill du diska "

Och till alla er i himlen som vi saknar
Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Så klart blev Helleögonen rörda......
    Fint......

    KRAM!

    SvaraRadera