tisdag 24 april 2012

Ronneby brunn en vanlig söndag

När jag fyllde år för ett tag sen då när det nästan var julafton, så fick jag ett kort av min syster och systerdotter där jag blev bjuden på ett dagspa på Ronneby brunn och i söndags var det dags att ta renulten och besöka Ronneby.Evenemanget inleddes med sillbord, kycklingfilé och till sist men icke minst kaffe och tårta

Mycket gott var det

När vi var apmätta var det dags att hoppa i baddräkten bikinin som under vintern har legat för varmt och krympt ihop, som tur var fanns det stora goa badrockar som dolde både det ena och det andra

Ut i den grå verkligheten och hopp ner i spabadet blev det sen och det går inte att beskriva hur gott det är att bubbla omkring i en sån utomhus. Lätt att jag ska ha en sådan när jag vinner på Lotto nångång (och en baddräkt som passar)

När vi var lagom russinskrynkliga och lagom uttittade av andra som ville bada så landa vi i varsin typ solstol inne på badet och då fick jag veta att jag skulle få en överraskning kl 15,00

Spännande tills att jag upptäckte att jag skulle få pedikyr!!!!!
Shit, jag hatar mina egna fötter mer än andras...men det var bara till att le åt fottanten, följa med och hoppas att det skulle gå kvickt
Men......det var så gudagott så den fobin försvann snabbt och jag fick till och med nagellack....


Sen blev det kaffebuffe....hur man nu kan kalla en kopp cappucino och en torr dröm för kaffebuffe....jag trodde liksom det var massor av maränger, tårtor, cupcakes, macarons osv osv men så var det inte.....


Dock blev det paketer!!!! Och eftersom födelsedagstemat var fötter så blev det fotkräm, fotfil, nagellack och ett par redia himmastickade hossor


med på bilden är även ett litet kit med lite krämer och annat gojs som man ställer in i badrumsskåpet och glömmer bort att man har,det var en present från "spadet"

Sen var denna underbara eftermiddag slut och en glad Lena med fina fötter körde åter till Luddeskogen

Tusen tack min syster och min systerdotter för allt <3





1 kommentar:

  1. Låter underbart! & det ser underbart gott ut!

    Och det där med badkläder som krymper...visst är det för jäkligt? Jädra dålig kvalité dom har nuförtiden! Så var det inte alls förr...märkligt... ;o)

    SvaraRadera