lördag 21 juli 2012

Grillade bananer

När storis, mellis och lillis var lite mindre så tillbringade vi alltid en vecka eller två eller tre på Öland

En gång när vi skulle grilla på kvällen så kom mina scoutgener fram och jag kom på den eminenta tanken att låta mina barn (och min man) få uppleva

GRILLADE BANANER MED CHOKLAD

Jag ilade till affären och inhandlade 10 bananer för alla ville nog ha två.......choklad inhandlades naturligtvis oxå

Efter att vi ätit nåt vanligt grillat så åkte mina tio bananpaket ner bland grillkolen och så satt alla med förväntansfulla blickar och ett grillatbanansug i magen och bara väntade.....

Det blev inte riktigt som jag tänkt mej......jag tvingade i mej två bananer, de andra fyra tog en tugga var från det tredje paketet....och kvar var sju folieinpackade grillade bananer som åkte till råttorna....snacka om loserkänsla.....

Nåväl ikväll fick jag ett ryck att testa igen men nu blev det bara två bananer som jag fick äta själv....och jag inbillar mej nog bara att det är himlasuperdupergott för egentligen smakar det mest gammal sunkig banan med nått chokladklet...

jag tror jag ger upp min grilladebanankarriär för gott.....

4 kommentarer:

  1. Men jag har faktiskt ätit det nu på äldre dar och faktiskt gillat det!

    SvaraRadera
  2. Då var det kanske nån mening med de där tio bananerna trots allt

    SvaraRadera
  3. Tycker mig känna igen detta! Barnen slevar i sig choklad, men bananen är kvar :)))

    SvaraRadera
  4. Hahaha...stackars dej, då!
    Men jag får nog hålla med resten av familjen, jag gillar det INTE!

    SvaraRadera