måndag 1 oktober 2012

Helgens kalajsande med mera

Så var det då måndag igen fast det precis var fredag, konstigt.......

Fredagen var en såndär migränkräkig sak då Lena stoppa ner sej i sängen 20,52 för då orkade hon varken fejsbooka eller spela mer Wordfeud eller Bubblemania

Lördagen blev en sovmorgonlördag och sen en tur till stora staden ESLÖV för ett besök på marknaden med lilla mammans sambo, resultat: en påse spiddekaga och ett tramserottisben

Åter i hemmet blev det fläskfilestekning som resulterade i en tripp till Luddeaffären för inköp av ny fläskfilé, fråga mej inte vad som var fel på den andre men den både såg konstig ut och luktade skumbolle och det vill man ju inte bjuda på

för

det var ju nämligen till Linas familjetjugefemårskalas som denna delikatess skulle avätas....

Och visst blev det en kanonkalajsfest med en kanonkalajsbuffe

Tårta och massa annat gott

En jätteglad fölsegris

Och så den där tradia magen med den där bebisen som aldrig tycks vilja komma ut till oss..........

En mycket trevlig kväll blev det med skratt, lite allvar, taveldiskussion, promilleapptestning, praktikplatsfirning, fölsedagssång, bokläsning och en massa annat sköj. Det enda som saknades var ju naturligtvis

Sen blev det seg söndag med ett jättetvång att städa.....när vi städar tillsammans så tar det typ en timme, när jag gör det själv tar det fyra.....jag bara dräller rundor och får liksom aldrig fart på mej......nåväl städat blev det så småningom, tramserottisen fick skogsrunda, kärleken fick middag och sen blev det soffehäng med X-faktor och Partaj....måste bara säga att det förstnämnda är ju inte nåt kul, tillpiffat Idol eller vad är skillnaden...

Och nu är det måndag morgon och jag kom på att jag har sovmorgon...



 

2 kommentarer:

  1. Migrän - näääjj!!
    Kalajs - skoj!!!

    X-factor är kanske inget vidare bra men ändå MÅSTE jag liksom titta på det, på nå´t vis. Nu när jag väl har börjat, vill jag ju se hur det fortsätter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, jag kämpar på för att jag inte kan låta bli, knäppt.......

      Radera