lördag 13 oktober 2012

Nobelpriset

Det har ju faktiskt hänt mer än min mormorpremiär denna vecka

Årets Nobelpris i litteratur är klart och äntligen fick

MO YAN

denna eminenta utmärkelse

För vem har inte läst

Ximen Nao och hans sju liv

Vitlöksballaderna

och

Det röda fältet

Jag har i alla fall inte gjort det och kommer troligtvis inte att göra det heller

Jag undrar när Camilla Läckberg och Karin Wahlberg ska få priset????

Strunt samma, i morgon ska vi snusa på bebisen, får jag välja på Nobelpriset och mormortiteln så väljer jag den sista för jag tycker det där med Nobelfesten verkar vara en rätt dryg historia....

Tramserottis med nytt halsband


GONATT I STORA VÄRLDEN UTANFÖR LUDDESKOGEN


 

1 kommentar:

  1. Eller Astrid Lindgren!!
    Hur många har inte läst hennes böcker???

    En fortsatt skön helg på dej, mormor! ;o)

    SvaraRadera