fredag 12 oktober 2012

Sicken vicka!!!

Ja vilken vecka det blev ....

Söndag kväll blev det färd till storis som hade bebis på g, jag stod ju inte först på BBchaffislistan men det blev ändå jag som gjorde det när det väl var dags. Och dags var det först halvtvå och efter en tripp tillbaka till Höör så var det dags igen halvfem

Andra gången gick Volvon rätt mycket fortare än första gången, när jag tog rondellerna i Lund så sa Andreas: fy fan Lena du kan ju vara med i TV-svängen, tja kanske det...får väl fundera på det.....

Nåväl, fram kom vi med bäbisen i magen, av med föräldrarna och plattan i mattan tillbaka till Luddan, snabbdusch och sen till jobbet...

09,30 kom mms:et!!!

En liten gosse hade sett dagens ljus, 52 cm, 3250 gr och jag var MORMOR

Lycklig mormor fick sen jobba vidare i en dimma av trötthet, ickekoncentration och glädjerus..vet inte om jag var så effektiv men jag var i alla fall där...

Prick 15,00 satt jag i bilen och förbannade mitt förslag att vi skulle ha City Gross matlåda för istället för att inhandla en färdigmiddag till mannen och hoppa ner i bingen fick jag dra till City Gross, handla och sen stå och vänta på en matlåda som naturligtvis var försenad....just i måndags ....och sen var det bara att köra hem, packa upp lådan och laga biff o koka potatis.....

Klockan sju däcka jag i soffan, kvart i åttan raglade jag in i sängen och somnade som en drogad pingvin tills klockeskrället ringde klockan 05,00

Tisdagen gick i mötenas tecken och jag var åter på bananen, eller nästan i alla fall

Onsdag var det dags att hämta lilla familjen, bäbisen tyckte det var jättekul att åka med rallymormor (skoja bara) och sov gott hela tiden. Fika inhandlades på Boijertz och sen blev det lite klappa på bäbismys under tiden som bemanningen fixades via datorn (Thank God för tekniken)

Torsdagen blev en dag med mycket på jobbet och huvevärk men fortfarande mormorlycka...fick stålsätta nej för att inte hitta på nån anledning för att köra och titta på lilla gossen igen...

Och idag är det då äntligen fredag med lite bondpermis på eftermiddagen (skoja igen, dator och bemanning var med hem) shopping på TEBA till tramserottisen, ett glas vin och X-faktor

Och vad det gäller City Gross matlådan så har vi varit så nöjda båda två, nya recept, färska råvaror och slippet att tänka vad man ska ha till middag, nu kör vi på det ett tag varannan vecka så får jag väl tänka själv de andra veckorna


HAVE A NAJS WEEKEND

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar