tisdag 12 november 2013

Jag har inte tid......

Eftersom vi nu är utan vår tramserottis och har bestämt oss för att skaffa en ny så är jag en flitig besökare på Blocket, minst trettiosju gånger per dygn....


Och det fullkomligt dräller av hundar som är allt från några månader till några år som man söker nya hem till. Anledningarna är många och det finns säkert de som av tråkiga omständigheter måste omplacera sin hund men säkert inte alla

Många annonser visar att man inte alls har en aning om hur det är att ha hund och anpassa livet till att vara hundägare


Det kvittar vilket skitväder det är, hunden ska ut

Det kvittar hur mycket jag måste jobba, hunden ska ut och hunden ska ha mat

Det kvittar hur snorig och trött jag är, hunden ska ut och hunden ska ha mat

(Här är det nu en gråtpaus .......)

Det kvittar hur mycket man dammsuger, hundhår ändå...

Det kvittar hur mycket man använder klisterborste, hundhår ändå....

Det kvittar om man har hundförbud i soffan, hundhår ändå....

(Ny gråtpaus)

Kan ju inte låta bli att tänka på de som skriver att "vi har fått barn och har inte tid med vår hund längre, söker nu ett nytt hem...." hoppas bara att de inte skaffar ett nytt intresse och skriver att "vi har köpt en motorcykel och har inte tid med våra barn längre, söker nu ett nytt hem...."

(Nä jag vet att man inte får sälja eller skänka bort barn på Blocket.......även om ........)

 

 

 

 

 

1 kommentar:

  1. Jag kan bara instämma!!
    Har nå´n grupp på fejjan, med hundar osv säljes/omplaceras/bortskänkes typ.
    Och jag slutar aldrig förvåna mej. En dag var där två små sötingar a´la´Emla. Kanske 5-6 månader. Det hade ju tagit mycket mer tid att va hundägare än de räknat med...ehhh???
    Se´n måste jag erkänna att jag går inte långa rundor med vår lilla skrutt varje dag. Ibland får hon rasta sig själv i trädgården. Den har hon å andra sidan tillgång till precis när hon önskar.
    Hoppas ni hittar en ny familjekompis!!!

    SvaraRadera