torsdag 2 augusti 2012

Fejsbook is amazing

Tack vare FB så vet jag så mycket

Jag vet vad mina vänner äter och dricker och vad de inte äter och dricker

Jag vet när mina vänner jobbar och när de inte jobbar, när de vill jobba och när de inte vill jobba

Jag vet vad mina vänner gör på sin fritid, vad de vill göra och vad de inte vill göra

Jag vet vad mina vänner shoppar för kläder, loppisprylar, hemsaker, bilar, osv osv

Jag vet när mina vänner åker till Ullared, om de träffar Morgan o OlaConny och vad de handlat

Jag vet när mina vänner är sjuka, ledsna, besvikna, glada, lyckliga, bortgjorda, arga osv osv

Jag vet när mina vänner får barn, barnbarn, hundar, katter, hamstrar, vandrade pinnar osv och jag vet oxå när de mister någon/något

Jag vet när mina vänner är på teater, bio, utflykter, roadtrips, caféer, restauranger, gårdsbutiker, lekland, shoppingcenter, IKEA, osv osv och jag vet oxå var de är...

Jag vet när mina vänner städar, tvättar, rensar rabatter eller helt enkelt inte gör ett skit

Jag vet när mina vänner tränar, vad de tränar, hur länge de tränar och var de tränar samt om de dagen efter har träningsvärk

Jag får lära mej en massa poesi, tänkvärda ord, dikter osv osv osv i all oändlighet

Jag får se en massa bilder på misshandlade barn och vuxna och även sjuka barn och vuxna som jag ska gilla och dela för att de ska må bättre ??

Jag får se bilder på än det ena och än det andra, bara jag gillar och delar så får vi en bättre värld

Jag får även se en massa andra bilder på mina vänners familj, saker och annat kul

Jag har chansen att vinna en massa saker om jag gillar och delar och tjosan och hoppsan

Jag får uppleva ondskan när det skapas grupper som jag vill spy på

Jag har hittat kontakten med gamla kompisar som jag nästan glömt att de fanns och jag håller kontakten med dessa och en massa andra som jag nog inte gjort annars

Ja tänk vad mycket jag vet och tänk vad mycket andra vet om mej. För en vecka sen när jag träffade en person jag inte sett på ett tag så blev det lite så att vad vi än sa till varandra så sa den andre; ja, det såg jag på Fejsbook....till slut garva vi bägge åt fenomenet att vad ska vi prata om nu då???

Och obsilivera nu att detta är bara en reflektion över Fejsbook och inget nervärderande av er som skriver på Fejsbook och gillar och delar och tjosan hoppsan för jag är precis likadan själv, jag hänger på fejsan ett par gånger om dan, jag delar min blogg och lite annat, jag skriver och lägger ut bilder om mitt liv precis som alla andra fejsare, jadå så e de!!




 

1 kommentar:

  1. Nu är jag ännu gladare att jag inte e med:)
    Skönt att inte veta....o att ingen vet om en...

    /gissa vem:)

    SvaraRadera