onsdag 8 augusti 2012

Min författarkarriär - var blev du av

Lite yngre än jag är nu så vann jag faktiskt en tävling som Jordbrukskassan i Stehag fixade

Jag totade ihop en historia som handlade om nåt som ingen längre kommer ihåg men jag vann i alla fall och fick en ballong och ett pris (ingen aning om vad) och så fick jag komma i tidningen

En lycklig blivande författare med blåa glasögon

Sen blev det inte så mycket mer av karriären om man inte räknar alla dåliga rim på Fejsan och alla tokiga blogginlägg nu på senare år....

Men jag vann en gång till i min barndom (och det var innan jag fick glasögon) och vinsten var en liten chokladask som jag vann för att jag var en så söt prinsessa på scouternas maskerad i Stehag

Checka in den fina kronan och det fina halsbandet som är gjort av guldpapper (inget köpegrejs på den tiden) och de något för små röda kalajsbyxorna


 

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Underbara bilder!
    Jag vann oxå en skrivtävling, en novell-tävling. Det är väl 10 år se´n. Och den hette Spindelmannen och prinsessan. HUUUR pinsam rubrik var inte det då??
    Publicerades i Allas. Jodå, minsann.
    Vann skrev jag. Gjorde jag inte alls! Men den blev i alla fall publicerad, och jag fick 1200 spänn på kontot. Tack-eli-tack! :)

    Har jag sagt att jag är sååå glad att du tog bort den där hemska verifieringen?? ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan vi kanske skriva en bok tillsammans!! Och tjäna plenty av money !! Kul att kunna glädja dej med veriifieringen, hittade äntligen på Google hur jag skulle göra
      Tjingeling

      Radera