söndag 5 augusti 2012

Nostalgi på hög nivå

Tiden har kommit då vi åter ska minska vårt förrådsantal och det innebär att lådor måste gås igenom, detta projekt startade jag idag och det blev verkligen

NOSTALGI!!!

och här kommer lite av de ögonblick som jag fastnade i

kolla in vilken tandsköterskelook jag har.......redan som pryo i nian....wow.....undrar varför jag förkasta den yrkesbanan????

Jag fann massor av BREV som jag fått av mina BREVKOMPISAR...tänk att man skrev brev och skickade med posten....så härligt.....ingen kommer ju att läsa sina mejl om 35 år men mina brev finns kvar!!! (och jag bodde inte på Rönneholm slott utan i personalbostäder , med min moder en bit därifrån men posten gick dit, om nu någon undrar...)

Jag fann ytterligare en bild på mej själv i fin skjorta och jätteglasögonen....

Jag fann även min arbetsbok för minderårig som skolsköterskan fick fylla i för jag började ju jobba redan som 17-åring inom äldrevården....hujedamej, tur det var ålderdomshem så de flesta klarade sej ganska bra, jag var ju livrädd för di gamle.....


Jag fann mitt studentkort men jag visar bara halva så att ni säkert ser mej....skjortan hade jag sytt själv, kjolen är en vedervärdig blå historia, tur att den inte syns....

Jag fann mina dansbandsbilder och visst minns vi väl alla Bert Bennys och Pelles och alla andra roliga dansband, jag har sparat en massa underbara bilder, härregud vilka dressar!!!!

Jag fann min diktsamling och förstår äntligen min poetiska ådra.......

Och till slut fanns de bara där

THE GLASÖGON!!!!

Som tur är har vi fler förråd och fler lådor att ta itu med

I LOVE NOSTALGI!!!

2 kommentarer:

  1. Åååå, jag ääälskar att gå igenom sådana där lådor!! Bara det att det tar en så´n gigantisk tid, för jag rör opp mer än jag får städat undan...
    Och vilka glasögon!! Jiiiiisses!!

    SvaraRadera
  2. TTTTTTTAAAAAAAACCCCCCCCKKKKKKK!!!!!!!!

    Åååå majj gadd så skönt att slippa dom där omöjliga nuffrorna jag skulle skriva i...LOVELY!!

    SvaraRadera