fredag 7 september 2012

Jobba hemma

Klockan tre i natt vaknade jag med världens skalleballebank och istället för att gå upp och ta två citrontreo så låg jag och bara kände hur ont jag hade, klockan fem kom illamåendet som på beställning och då ringde även min klocka "plingeling Lena, nu är det dags att asa dej ur sängen..."

och...jag var då mer död än levande........och.....DÅ gick jag upp och drack Treo.....samtidigt som jag insåg att det inte skulle funka att sitta på konfliktföreläsning en hel fm......hopp i joggingbyxorna och en fråga till Doris om hon ville åka bil, jepp sa hon och så körde vi till jobbet (det är ju bara jag där vid denna tid..) och hämtade datorn, förklarade för chefen hur läget var (det var ju inte bara jag där vi den tiden...), en runda till Tahiti för lite bullar och sen hem och koppla upp datorn

Och jag måste säga att tekniken är underbar, istället för att stänga bemanningen för att mitt huvud var lite sirapsliknande så kunde jag jobba hemifrån i mina myskläder hela dagen

Till att börja med hade jag Doris som sällskap men jag kom på att det var pizzabullen som lockade och inte mina scheman och beställningar

När den var slut gick hon och sov förmiddag en stund innan hon förpassades ut på madrassen i koppel när tramseriet blev för mycket efter förmiddagsluren

Och jag har jobbat hela dagen....nästan....och när jag är riktigt sjuk så jobbar jag inte....men idag var det ett gränsfall och då är det en jäkla förmån att kunna göra det

Tjolahoppsan allihop nu är det fredag!!!!!!!!!

 

2 kommentarer:

  1. Å så sparade du lite pengar, karensdagen

    SvaraRadera
  2. Nja egentligen inte för jag har jobbat mina timmar, är jag sjuk på riktigt då jobbar jag inte och då har jag oxå karens, hade jag haft ett jobb jag inte kunnat ta hem så hade ja segat mej kvar på jobbet idag men det är skönt att ha möjligheten att slippa alla ljud och att vara social när man haft ett huvevärksmegabulleanfall :-))

    SvaraRadera