tisdag 25 september 2012

Naturens kraft

Igår kväll vid tio så sa det bara pangelipang utanför fönstret

Jag brukar inte bli sådär rädd för saker och ting men det blev jag igår. Och då menar jag inte att man blir rädd utan man blir rädd rädd

Min första tanke var att någon sköt något (eller någon..) utanför vårt hus, den andra var att värmepumpen exploderade, när den tredje tanken kom stod jag i sovrummet och vråla på Kärleken att han måste komma och titta.....

Vi släckte och titta ut och så säger kärleken; oj det var ett träd....och DÅ hade vakttramserottisen VAKNAT och kom lunsandes (det var kanske ett korvträd...)

Ut och titta på förödelsen....en björk hade lagt sej sådär snyggt på utsprånget på vår fina stuga...dvs takets själ hade fått sej en ordentlig törn.... hela vårt hus är ju byggt med en helt egen själ.....

Så nu är det försäkringsbolag och byggfirma och kranbil och jag vet inte allt tjoffsemoss för att läka taksjälen, men det är inte så lätt....när man en gång gjort det själv med sin egen själ.....

JÄKLA SKIT

men

DET KUNDE VARIT MYCKET VÄRRE...

vi fick i alla fall lite björkeved till vintern så vi slipper frysa

3 kommentarer:

  1. Usch fy era stackare! Hoppas det löser sig smidigt med f-bolag m fl inblandade. Attans att det kom ved så där vips bara........tänkte annars att du kunde sticka dig varm :) Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt verkar att funka, trädet tog de bort i em ch nästa vecka kommer snickarna så förhoppningsvis blir det en enkel historia och vilken tur att vi fick ved, hade nästan börjat tänka på din Pippitröja.......

      Radera
  2. Men usch och fy!
    Nackdelen med att bo i skogen. Men jag gissar att fördelarna uppväger! ;o)

    SvaraRadera