tisdag 27 september 2011

Änglamakerska




Jaha då har jag läst denna bok....det e så tradit med Camilla Läckbergs böcker för de varar ju typ ingenting, två dagar sen är det klart....och min syster som var på Bokmässan och fick ett signerat ex....lite avis för hade jag bara vetat så hade jag oxå varit där.....men nästa år ska storis och jag dit och då ger jag mig attan på att det bara är Björn Ranelid, Kerstin Ekman och Leif GW Persson där

Och hur var då boken?? Jo som alla andra Läckbergska böcker, två parallella historier, en i dåtid och en i nutid och så någon som inte är den man tror, helt ok men absolut ingen höjdare och ändå sträckläser jag den...knepigt

En annan knepig sak är ordet änglamakerska, jag tycker det låter så vackert....och så var det kvinnor som tog hand om andras barn som de lät dö genom att låta dem svälta ihjäl eller så misshandlade de dem till döds
och detta sent som på 1930-talet!!! Där försvann det vackra med ordet
 änglamakerska!!

Tjingeling i morgon är det en helt annan dag - en kulig dag??

2 kommentarer:

  1. Tur för dej att du inte berättade slutet, eftersom jag inte läst den ännu!
    Å andra sidan lär jag inte ha nån tid att läsa förrän 2053 eller nå´t. Och tills dess hade jag nog glömt bort handlingen, även om du berättat den för mej...

    SvaraRadera
  2. 2053 kommer du att ha en hel hög Läckbergböcker att läsa, minst 30 i alla fall, lyllos dej

    SvaraRadera