söndag 4 september 2011

Premiärer hit och dit

Premiär 1:
I fredags hade jag ett studiebesök på jobbet från en helt annan kommun och då var det premiär för min eminenta, underbara, genomarbetade powerpoint och det gick så bra så jag har haft ett leende hela helgen, det är ju bara så kul när man lyckas att få folk intresserade i nästan tre timmar

Premiär 2:
Arken Zoo har öppnat i Korsholm och där var jag och Doris och shoppade, dvs hon satt i bilen och vakta sitt liv och jag bestämde vad hon ville ha

Lite smått och gott blev det men jag var inte imponerad av priserna precis, det blir nog TEBA när det är dags för nästa Dorisrottisshoppingtur (eller Ullared ;-))

Den lille djävulen är klart dagens vinnare, förutom tjejen som frågade om jag hade barn för det var ponnyridning kl 11. I just love her........


Premiär nr 3:
Eller egentligen en nypremiär var de nya Skånedagarna och ack sååå besvikna vi blev.....var fanns alla hönorna, maten, munkarna, godiset, hantverken osv osv, det fanns ju men typ bara en tredjedel av det som fanns förr
Och visst fattar jag att nya Skånedagarna måste innehålla nåt nytt men vad var det nya, det är ju inte gratis och knalla in där
Som tur var hittade vi såna där man knipsar av grenar med och de verkade apbra så de köpte vi
och sen blev det oxå följande inköp:



En liten seg spiddekaga (hade antagligen stått för varmt)
men kolla in figuren bredvid....

Absolut gjorde den hela min dag, en figur av Getthen Holm, som säljs på Skånekraft i Lund om nu någon vill köpa nåt till mej för att ni tycker att jag är så underbar  eller när jag fyller år eller mors dag eller julafton eller när jag hjälpt er med nåt ni inte kan (ibland inte jag heller) eller av vilken anledning som helst(denna mening är mest tillägnad mina barn), det finns även en större typ en ängel, jag blev förälskad och vill bara ha fler.......

Tjingeling, i morgon är det en annan dag, en ARBETSDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar