söndag 18 september 2011

Bröllopsdag


Idag har firar Herr och Fru Tullgren sin första bröllopsdag och som moder och svärmoder säger jag

GRATTIS 
och vilken tur att det inte är samma ståhej vartenda år

Vi kan säga såhär
Det var kallt, både inne och ute, festlokalen höll ca 16 grader
Det vita vinet var dessertvin......
Skulle någon märka att efterrätten inte var hemmagjord?
Skulle tårtan räcka??
Teskedar?? Oj det måste vi ha
Skulle jag fortsätta att må illa??
Talet jag skulle hålla, hur skulle det gå?
Osv Osv
Men det bästa av allt var nog när jag ringde till Andreas och låtsades att jag ville nåt annat men ställde även frågan "Du hoppar inte av detta nu??"
Han svarade som tur var nä och det ska han vara glad för :-)
Senare svarade han ja på en annan fråga och det ska han vara ännu gladare för :-)


Men hur gick det med resten då??
Alls frös lite i början men åt och dansa upp värmen till 18 grader till slut
Det vita vinet struntade vi i, rosévinet räckte
Alla tyckte efterrätten var apgod och alla trodde den var hemmagjord.....
Tårtan räckte och blev över


Teskedar hade vi i plast
Jag slutade må illa när bröllopsakten var över
och talet var helt underbart

Och vilken tur att inte allt var perfekt från början för då hade detta blivit ett väldigt litet inlägg

STORT GRATTIS PÅ ER FÖRSTA BRÖLLOPSDAG
OCH
STORT LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN
FRÅN OSS ALLA TRE I LUDDESKOGEN

och en liten sak till
det verkar som om alla andra fått tack-kort............

I morgon är det en annan dag, då är ni inne på ert andra år som gifta :-)


1 kommentar:

  1. Ojojoj, då vet jag vad jag har att vänta...
    Den dagen barnen börjar gifta sig, vill säga.

    SvaraRadera