tisdag 9 augusti 2011

B som i bilbingo

Igår var det dags att återigen pröva lyckan i det som enligt kärleken är mest B här i världen, nämligen bilbingo (och egentligen håller jag med honom men vad gör man inte för nära och kära ;-))
För er som inte vet så innebär detta kalajs att man kör till Linderöds idrottsplats, parkerar bilen i hällande regn (igår var det så) se bild:


För att få en bättre bild fick jag gå ut och då blev det såhär:


I det lilla blå huset sitter den som ropar ut en massa siffror som förhoppningsvis ska ge en vinst i form av pengar i massor!!
Efter inköp av brickor så riggades bilen och masoniten för första omgångens spel  

       

 Ibland blir det lite drygt och tradigt för att man inte vinner något och då övergår oftast koncentrationen till lite mer flams och trams och vips så fick jag BINGO!! Tut, tut är det då och jag blev innehavare av tre våta hundralappar som fick hänga på tork!!


Sen blev det paus, fast precis innan vann syster min 1000 kronor, grattis till dej 

Hon vill fortfarande inte vara med på bild
 Efter kaffe och toalettbesök och en massa fortsatt trams och skratt så riggades det upp för andra omgången:


men det gav absolut inget mer än kyla, mörker och regn så vi tackar Linderöds IF för trevliga bingokvällar 2011 och faktiskt så har nästan alla gått med plus i bingobilen

Tjingeling och även idag är det en annan dag 




7 kommentarer:

  1. Men attans! Var det måndag igår??
    Jag har ju tvingat kärleken, och sagt att vi "måste" prova på det där med bilbingo nå´ngång...
    Och nu är det vinteruppehåll, eller?
    Järnspikar!
    Fast, igår var vi ju ändå utomlands, så det hade inte gått ihop sig.

    Ha en bra dag! Hoppas ni har fina väder i Luddanskogen, än vad vi har här inne i city! =)

    SvaraRadera
  2. Kära Jessica, ni har två chanser till, sista gången är 22/8, det är jag som inte kan fler gånger i år

    PS Just nu har vi en liten sol DS

    SvaraRadera
  3. Varför kommer inte mina kommentarer fram :(?

    SvaraRadera
  4. Men den är ju här mellishjärtat!!

    SvaraRadera
  5. Hahah ja såklart kom den kommentaren fram ;) Vilken tur ni har när ni spelar! vinner ju varenda gång! :)

    SvaraRadera
  6. Postat den 2011/08/09 kl. 3:22 e m | Som svar till Lena.

    Äsch, det räcker väl att ha ett rejält badkar??
    Det finns delfingrejs på Kolmården, men det kostar skjortan!!
    När min äldsta gick i 9:an fick hon en sådan tripp av sin mormor – som lockbete för att höja betygen.
    Kostade 2000 spänn har jag gör mej, för någon timme. Då var det information och matning av delfiner. Typ.
    Minns faktiskt inte om hon simmade med dom…

    Det värsta är ju den där våtdräkten man måste kränga på sig… ;o)

    SvaraRadera
  7. Postat den 2011/08/09 kl. 8:00 e m | Som svar till Favoritmy.

    Shit pommes! Mycket pengar!!

    Då åker jag hellre & simmar med dom i Röda Havet.
    Ok, lite dyrare kanske – men jag får garanterat lite sol på köpet! =)

    Ps. Jag ska baske mej prova på det där med bilbingo!! Kanske nästa måndag? Sista lediga måndagen...

    SvaraRadera