onsdag 3 augusti 2011

På tur med Lillis

Som sommarpresent fick mina barn en dag med sin mamma/mammi/mor och först ut var Lillis som valde Ystad som utflyktsmål och vi har haft en lovely day

Vi startade på turistbyrån med toalettbesök och broschyren "I Wallanders spår", Lillis är ju helt frälst på Wallander och Beck och kan samtliga 735 filmerna utantill, jag upptäckte dock att jag har glömt allihop.....Fridolfs konditori är i alla fall Wallanders favvisfik

Vi tog sedan Apgränd upp till torget men icke en enda apa visade sig, lite falsk marknadsföring tycker jag men det var en vacker gränd så apförlusten är förlåten



På torget åt vi megagod kinesmat och fick ett tips på framtida försörjning...en kaffevagnscykel typ... frågan är bara om det går ihop med en sån i Luddan??

När vi shoppat lite (bara en väska till mej, inte för behovets skull utan för att den vråla KÖP MEJ) så styrde vi mot Simrishamn för att äta glass. Vi tog en tur i byen oxå men den gav inte så mycket, det är ganska ont om affärer där om man inte vill handla mat och det vill man ju inte¨alltid...



Glassmätta och lite trätta bestämde vi för oss för att köra hemåt och det gick bra tills att vi fick en huliganbil framför oss. Huliganerna bestod av två stycken unga barn som satt och kastade ut hushållspappersbitar, inte särskilt störande men efter ca åtta bitar hotta dom ut hela rullen men det gick ju bra det oxå, nästa grej som åkte ut var ett solskydd och då blev jag lite mer irriterad...tänk och få den på rutan...smack.....som tur var försvann dom eller så hotta dom väl ut varann,,,inte vet jag

På väg hem till Hörby kom jag på att jag skulle visa Lillis Yangtorp, hon har aldrig varit där och visste inte ens vad det var och jag lovar att jag inte sagt något om vad jag har för känsla i det stället, men hon säger så här: oj, vilket ställe, det känns som går man in där kommer man aldrig mer ut därifrån........visserligen har hon sett alla 2568 Morden i Midsomer filmerna oxå men det är lite konstigt att vi har samma känsla.......dock vill jag återigen säga att jag har full respekt för alla som chigongar och annat där och trivs som fisken i vattnet, vi är ju alla olika och vilken jäkla tur att det är så

Som avslutning på denna underbara dag så hade Lillis fått parkeringsböter....och jag har ju sagt till henne att inte ställa bilen så nära korsningen 100 000 gånger!!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar