torsdag 11 augusti 2011

Vilket öde

Nu har det varit rejäl kris i Luddeskogen, 3 G nätet har varit försvunnit vilket innebär att vi varken kan nås, bli nådda eller använda Internet, naturligtvis är det sistnämnda det som skapar den största ångesten med tanke på blogg och FB
Ångesten förstärktes i går kväll då detta inlägg skrevs och det inte gick att lägga upp några bilder i den, idag har jag dock funnit en lösning på detta I-landsproblem och får tid till mer än att sitta och uttrycka fula ord framför datorn

Så i förrgår fick det bli något annat kul - vi tittade faktiskt på DVD och det är inte ofta vill jag lova. Jag hittade nämligen en maskin på Kvantum som man kunde hyra film genom och det måste man ju bara pröva, det funkade och denna film fick förgylla kvällen

Det lömska nätet

Både kärleken och jag tyckte den var bra men jag räknade ju ut ganska tidigt att ............. var mördaren

Igår var vi alltså isolerade från omvärlden i hällregn och eftersom inget regn stoppar Byggare Bob så tröttnade Doris och jag och stack till skogs, nämligen till
Underbar natur, hällande regn och leriga, dyngiga skogsstigar gjorde faktiskt positiv humörnytta på både Doris och matte (det varade dock bara till 19,30)
Vädret är nog den största gnällfaktorn i vårt liv och en av de få saker vi kan inte kan göra något åt

Vi hittade en liten sjö


och vi hittade "Hällekistan", som är en grav från yngre stenåldern, tja den e väl fin eller??


Våta och trötta begav vi oss sen till Pigge och Gnidde (PG i Hörby) för att inhandla födelsedagspresent till kärleken som fyller år idag och gissa vad det blev??
Jo två stycken arbetsbockar med rulle......

Tjingeling, idag var det en dag och i morgon är det som vanligt en annan dag


En dyngsur Dorisrottis vill oxå vara med i bloggen fast hon har en egen ouppdaterad Dorisblogg, men det ska hon fixa till...snart






2 kommentarer:

  1. Usch jag läste inte de där, om var du köpt presenten alltså, nu kan jag säkert inte komma ikväll, lär ju få en massa utslag nu efterson ja e allergisk mot dom:) Vi såg också Irene Huss igår, dom e så himla bra. Kramen:)//Sara

    SvaraRadera
  2. Vi såg den filmen i början på veckan, tror jag det var. Och jag har redan glömt vem som var mördaren!! Det är underbart med teflonminne!!

    SvaraRadera