söndag 7 augusti 2011

Receptdille

Eftersom jag bor ihop med

så måste jag ju hitta på egna små projekt för att inte bli för mycket vingböle

Ett sådant är att gå igenom alla mina 750 000 recept och bara spara de som jag verkligen kan tänka mej att använda

Jag menar, hur många gånger har jag lagat gås? 0 gånger!
 Hur många gånger kommer jag att laga gås? Just det, 0 gånger!
Varför har jag då tio recept på hur man tillagar en gås? Absolut ingen aning!

Så nu åker alla gåsrecepten, alla 595 recepten på muffins, alla 378 recepten på bröd osv osv. Gås kommer jag aldrig att laga och skulle det bli nödvändigt så googlar jag på gås, muffinsrecept - det räcker med 10, jag bakar alltid samma ändå och bröd - nä, inte min grej och skulle det bli ett ryck där så...googlar jag

Så av mina åtta receptpärmar ska det bli en med mat som e min grej och när det projektet är klart så får jag hitta på nåt annat

och kom ihåg "i morgon är en annan dag"
Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Så sant så sant, man spara och tror att någon gång så ska man laga just gås.

    Skulle nu andan falla på ang brödbak kan du Googla in till mig, har några go recept.

    SvaraRadera
  2. Absolut, kommer ihåg Vickans tjejträff :-)

    SvaraRadera
  3. du måste ju spara nachogrytereceptet! Det har jag i mina ägor just nu men överlämnar det gärna så familjemiddagarna kan fortsätta!

    SvaraRadera
  4. Jag är precis likadan! Har 3 receptpärmar som är väldans stukturerade. Och som jag aldrig tittar i. Se´n har jag en gigantisk mapp, där jag bara slänger in alla recpet jag river ut efterhand...
    Men helt ärligt talat, jag lagar ju typ ALDRIG mat!! Och när jag någon gång gör det, ja, då lagar jag ju ett "säkert kort"! Nå´t jag gjort 150 gånger innan!!

    SvaraRadera