lördag 6 augusti 2011

Sixtens ettårskalajs

Idag har vi startat projekt
"tömmagaraget/flyttaochsorteraallskitengångtill/
fyllaförrådeniLuddeskogen
meddetsombliröver/dvsnästanalltihop"

Varför samlar man på sej så mycket grejer?? Spikar, skruvar, lim, böcker, liggunderlag, skålar, tvättklämmor osv osv....varenda gång vi behöver något av ovanstående så har vi glömt att vi redan har det och så köper vi nya skruvar och nya liggunderlag. Av samma anledning har vi 30 paket spagetti i skafferiet och fyra flaskor ketchup. Nu är det ju ingen fara för får vi bara leva och kunna äta ett tag till så kommer ju de där paketen och flaskorna att ta slut men under tiden fylls det ju på mer för då har vi ju återigen glömt vad vi hade...
.En gång stod jag faktiskt i affären i Luddan och tänkte att "jag köper ingen spagetti för det har vi säkert " det blev en ny tur till affären den dagen för när jag kom hem så var spagettin slut!! Konstigt....Nu vet jag att det handlar om att planera men ibland blir jag så trött på planeringsrutiner så jag struntar i det och tar spagettismällen

Lite kalajs har jag oxå hunnit med, Sixten blixten har fyllt ett härligt år och firades idag,  tyvärr blir det ingen bild på pågen för han gick och la sig innan jag hann fotografera honom så det får bli en bild på paketerna och hans otroligt underfundiga goa systrar


Sixtens paketer

                                       Systrarna Maja och My (och Helen, en huvudlös Johan och en liten Linnea)

Min syster kunde inte bestämma sig om hon ville vara med på min blogg eller ej så det blev såhär:


Det var dagen idag och i morgon är det en annan dag, tjingeling :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar