torsdag 4 augusti 2011

På tur med kärleken

Då var taket äntligen färdigt och efter ett besök på arbetet kom vi iväg på mc:n till dagens utflyktsmål:Marsvinsholms statypark
Som vanligt visade jag vägen med bestämd röst och som vanligt kom vi inte alls dit vi skulle sådär direkt utan det blev lite omvägar i ett varmt och soligt Österlen

Men till slut var vi där och fick se både vackra och fula saker




Man kan tro att han studerar häcken på henne men han var mest intresserad av vilka material statyerna var gjorda av



Han fann snart en favorit, en gorilla......



Dessa tyckte vi såg tråkiga och tradia ut så vi piffa till konstellationen lite


och vips så blev det mycket vackrare

LIte poesi blev det oxå, en här




och en här, e du nyfiken så får du göra bilden större annars struntar du i det

Denna häst såg ut att vara rejält stor i katalogen och så var den typ 50 hög och så jäkla smal


Och så var det då hjärtats båt till slut, där sitter kärleken och jag med båten full av hjärtan och ror och ror på kärlekens hav

Ja ja, sen blev det fika och när vi gick därifrån så hittade vi ett projekt som ska i hamn när vår projektlista har tagit slut, nämligen detta



Ett växthus!!
 Dock utan den knepiga kvinnan i mitten

Färden hemåt via Veberöd blev via Sjöbo och var inte så kul för min hjälm har krympit på sidorna så jag fick ju ont i käkarna och satt och pep för mej själv (ingen hör ju mej när vi kör) och längtade bara hem. Kärleken löste dock detta genom att sätta oss i bilen och köra och köpa en ny ickekrympt hjälm så nu kan vi ut igen (det ska bara regna tio dagar framåt)

Ha de gott, stort som smått
Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Fin blogg du har fixat, kram Anita

    SvaraRadera
  2. konstig tid du har 13,07, min är 22,08 hmhm

    SvaraRadera
  3. Nu så! Nu ser det ut som att det ska gå att kommentera...Ville bara säga att jag tyckte hästen såg något anorektisk ut, den stackar´n!

    Oxå vill jag hälsa dej VÄLKOMMEN till bloggvärlden!!
    Ska bli roligt att följa allt som händer kring Luddan-skogarna...

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Klockan 13:49?? Hmm...den är ju 22:39!!

    Du får nog på det igen, Lena! Mecka vidare! ;o)

    SvaraRadera