måndag 22 augusti 2011

Bröstcancergala i Ryd


Jag har en storasis som är en stjärna


Hon är duktig på så mycket saker, hon kan
sy dockkläder
sticka
baka kakor
laga mat
pyssla med äkta glädje (glömmer aldrig våra tomtar till jul - eller var det änglar??)
skriva superfina tal (glömmer aldrig talet du höll till mej vid ett alldeles speciellt tillfälle)
hålla liv i blommor
hålla igång kyrkolivet i Ryd
och framförallt så kan hon PRATA om allt, med alla, alltid
och det säkert en av anledningarna till att jag tror att Bröstcancergalan i Ryd blir en succé
för vem kan säga nej till att ge ett bidrag när storasis är igång :-)


Vi känner alla någon som har eller har haft bröstcancer
vi är många som har suttit i väntrum med knutor som lyckligtvis varit ofarliga
de flesta av oss vet någon som inte klarat sej igenom processen och vilken sorg och smärta detta gett

Det är en av anledningarna till att jag ska stötta galan fast jag inte är där
jag vet också att eldsjälarna i Ryd lägger ner mycket tid och energi på evenemanget
och att alla bidrag går oavkortat till Bröstcancerfonden
och till min storasis:
Jag har förlåtit att du lämnade mej ensam när jag var sex år (eller glömde du mej)
Jag har förlåtit att du har slängt mina fina svanar (jag kan virka nya)
Jag har förlåtit att du tvingade mej att äta köttsoppa (tre dar i rad)
Tack vare dej och alla andra kommer detta att bli en succé, kör hårt och lycka till <3


Hittade ingen bild på en virkad svan men denna är nästan lika fin

Och nu är det så att även i Ryd är det en annan dag i morgon och på lördag är ni alla stjärnor

3 kommentarer:

  1. Tårarna rinner från mina ögon:):) Jag har ju den bästa lyckan som har henne till min mamma:):)

    SvaraRadera
  2. Tårarna rinner från mina ögon. Jag har ju den bästa lyckan som har en lillasyster som kan skriva en sån fantastisk blogg.Du kan bli författare. Sen kan vi diskutera sanningshalten om både det ena och det andra vid ett annat tillfälle.Men ikväll pratade jag för fullt vid kyrkorådet och fick sålt en del lotter!!Allt för vår gala. <3

    SvaraRadera