fredag 27 januari 2012

Den deprimerade tramserottisen

 Doris har genomgått en vecka av djup ångest med inslag av kräkningar, dålig mage, rastlöshet och allmän oro

 Vi trodde att det berodde på att vi bytte foder till henne, vi skulle spara in lite pengar för hundmat à la lyx är ju sketadyrt så igår när hon kräkte upp all maten igen blev det ett besök hos Lucie veterinär och inköp av Satiety diet de luxe foder med tillhörande viktkoll, 43 kilo, klart godkänd. Själv hoppade jag viktkollen för jag kände att den där kakan jag satte i mej på eftermiddagen vägde ganska mycket och då blir det ju bara felvärde och det är det ju ingen mening med det då eller hur????

Men hon var lika kneppo för det och till slut kom vi på vad det var som var fel

Mycket deppad tramserottis

 Ja ni fattar väl själv, hon var ju deppad för att hon inte fick ligga i soffan!!!!

Nu är det lugna kvällar igen, jag menar vad är det för mening med en ny soffa om man ska ha en deppad tramserottis :-)

Tjingeling, i morgon är det en helt annan dag - en Lenamåstestädadag.....

1 kommentar:

  1. Ha Ha, Jag skrattar högt!! :)
    Gud va rolig hon är Dorisen... Hilda vill leka snart! Utan inslag av blod:)

    SvaraRadera