måndag 23 januari 2012

Om jag vinner pengar .....

 Jag har funderat på det här med att vinna pengar....undras vad jag hade gjort då......

Eftersom ju inte e resgalen så hade jag antagligen inte packat ryggan och dragit iväg.....möjligtvis en resa till Ungern

Eftersom jag e rätt lat så hade jag antagligen inte startat nåt fik i Luddan för man är ju ändå typ ansvarig för verksamheten.......möjligtvis hade jag kalajsfikat på en massa andra fik

Eftersom jag trivs i Luddeskogen så hade jag antagligen varken byggt en ny villa eller köpt en sommarstuga vid havet............möjligtvis meckat ihop en gäststuga......

Eftersom jag älskar mina bilar så hade jag antagligen inte köpt en flådebil......möjligtvis hade jag köpt en cabbe och byggt ett garage

Eftersom jag älskar mina barn hade jag antagligen inte strösslat en massa pengar över dem......möjligtvis hade jag sett till att de fick lite guldkant på tillvaron

Eftersom jag har min Dorisrottis så hade jag antagligen inte köpt nån Siberian Husky......möjligtvis hade Doris fått ett megafräcktdyrt rottishalsband

Eftersom jag är en skeptiker så hade jag antagligen inte skänkt pengar till nån fond......möjligtvis till doktor Ingvar och hans cancerforskning

Eftersom jag inte gillar att lulla omkring hemma utan är en jobbemänniska så hade jag inte slutat jobba.....möjligtvis tagit ledigt en dag extra emellanåt

Ja så e de med mej, tur att vi alla är olika....

för mej är det nog mer att jag tror att jag drömmer om en massa saker som jag vill göra när jag egentligen har det så jäkla gott som jag har det.......och naturligtvis respekterar jag alla er andra och era drömmar

 Tjingeling i morgon är det en annan dag - en budgetuppföljningsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar