tisdag 24 januari 2012

Faster Gullan

Idag fyller världens bästa faster Gullan 99 år. Nu är hon ju inte här för hon sitter och flinar på ett moln i himlen men det kvittar för fyller år gör hon


Som tur är har ju världen bästa Sonja köpt hennes hus och jag lovar att det finns ingen annan som hade kunnat ha det huset, det hade nog bara trillat ihop då, det är ju så med vissa hus, de måste liksom bli rätt annars blir det bara helt fel


När jag va liten och var hos Gullan och Gösta så var det lite creepy för de bodde ju precis mittemot kyrkogården och gissa om mina kusinbarn och jag skrämde skiten ur varann med vad vi "såg" när vi satt och tittade in på den mörka hemska kyrkogården......bu.......


men det struntar Sonja i hon tar katten och struttar omkring bland gravstenarna och finner ro och det är väl så en Sonja ska vara


Stort grattis till dej Gullan och tack till dej Sonja som firar henne med choklad och likör, det känns bra i mitt Stehagskyrkbyhjärta


Tjingeling, i morgon är det nog en annan dag - en biståndsbedömardag - good luck till mej 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar