onsdag 18 januari 2012

Det finns så mycket kul på TV

Tänk när man var liten och det fanns en kanal på tv, ingen färg och INGEN FJÄRRKONTROLL, så jobbigt det var då eller......äh vi visste ju inget annat vi var ju lyckliga med Hylands hörna och VM i konståkning

Men om.....

Mammor och minimodeller funnits när jag var liten hade jag säkert struttat omkring med nyrakade ben på en catwalk med blåa glasögon och krullor, bredvid hade min mor sprungit och vrålat " du kan du kan"

Idol funnits när jag var liten hade jag lätt varit med i mina bataglasögon och sjungit  Love Hurts så att juryn gråtit blod över att en sådan sångröst äntligen fötts, eller nja jag hade nog åkt ut med glasögonen före

Leila bakar funnits när jag var liten hade jag sluppit Bernas chokladkaka både avigt och rätt och fått smaska i mej cupcakes istället

Jul med Ernst funnits när jag var liten hade mina systrar och jag gjort en fin takkrona av kottar och grenar och massor av mossa 

112 - på liv och död funnits när jag var liten hade hela familjen Sjöstrand varit med när vi blev räddade efter att huset börjat brinna när någon satte fyr på ljusen i takkronan

Ullared - funnits när jag var liten så hade vi ju vetat att det fanns och åkt dit i vår blå folkavagn och jag hade suttit hålögd och glåmig i en kundvagn efter att ha varit bilsjuk hela vägen, men jag hade oxå blivit jätteglad över mina nya blå elastabyxor med en matchande akrylpolotröja och kanske en ny Barbie eller Skipper

Svenska Hollywoodfruar - funnits när jag var liten så hade jag stuckit till Hollywood och träffat en miljardär och levt lyxlirarliv med Maria, Agnes, Isabell och Gunilla, sorry jag menar Agnes Nicole 

Ja tänk om vi bara hade haft några kanaler till.............

Tjing tjing i morgon är det en annan dag, en biggestloserSverigetvprogramdag och det programmet hade den magre Stehagstösen inte haft nån nytta av

 

2 kommentarer:

  1. Nu blev det fel igen! Lyxlivet hade du levt i Hollywood med Svalan gänget såklart ;)

    SvaraRadera