torsdag 5 januari 2012

Hannah

I dag har min bästaste storis namnsdag även om hon nu heter Hannah med h i slutet....det får gällas ändå

Hanna är av hebreiskt ursprung och betyder "nåd" .....
man kan nog säga att hon både varit i nåd och onåd, till ex de där telefonräkningarna.........då var det nog mest onåd.....

Hanna skulle egentligen hetat Linus men vi tyckte inte det passade på henne när vi såg henne i ögonen när hon titta ut, eller rättare sagt den första som såg henne i ögonen var läkaren för jag gav henne till honom då jag kände att jag inte mådde riktigt bra, att hennes pappa satt bredvid glömde jag bort just då i lustgasens dimmor, men ni kan alla vara lugna, läkaren lämnade snabbt över henne till pappan så att hon inte skulle få men för livet

Linus passade alltså inte och då blev det Hanna Sofie Celestina, det sistnämnda efter farmor och Sofie efter ingen speciell och trots sin lite dramatiska debut här i världen så har hon ju fixat livet riktigt bra och till stor del beror det kanske på att vi inte döpte henne till Linus

Grattis på namnsdagen älskade storis


1 kommentar:

  1. Hej å go´eftermiddag!
    Gillar att läsa din blogg, men jag måste erkänna att jag har SÅ svårt att läsa det typsnittet du valt. Vet inte bara om det är jag som är knepig, men om jag får skicka en önskan till Tomten i Nordpolen, så är det att du bytar till ett mer lättläst typsnitt...

    GOD FORTSÄTTNING PÅ DEJ!!

    SvaraRadera