torsdag 26 januari 2012

Simon och ekarna

 

 Igår hade jag och storis, mellis och lillis en tjejkväll med mat och bio

Bordet var bokat kl sju och bion kl nio, vilket innebar att den stressade modern fick dimp när klockan var sju och vi inte hittade vägen till parkeringshuset och körde fel och sådär som det blir för stressade mammor ibland 

Men vi fick ändå ätit jättegod mat på Spisen och hann i tid till bion med minst en halv timme tillgodo så att barnen hann köpa godis....och mamma hann gå på toaletten sådär som mammor alltid ska göra innan biobesök antingen de behöver eller ej

Det är längesen jag var på bio, och då menar jag några år........men visst är det nåt special med film på duk......borde nog gå lite oftare

Filmen var helt ok men lite långtrist blev den, en och en halv timme hade räckt i och med att man fick tänka lite själv, men jag ångrar absolut inte att jag såg den

MEN när ska man FÖRBJUDA folk att ha papperspåsar med hårdgodis med sig in i en biosalong??

Jag höll återigen på att få dimp när alla börja prassla och bita sönder sina hårdgodisar.....nä förbjud allt godis på bio och dela ut gummipåsar med gelegodis till alla innan filmen börjar så kommer jag att gå mycket mycket mer på bio.....eller.....vi ska i alla fall gå i mars igen och se

Kvarteret Skatan reser till Laholm

och då hoppas jag att gummipåsegodiset är infört

Tjingeling i morgon är det en annan dag, en kalajskulkvällhosAnnika dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar